HYDRO -MECHANICZNY MOST
Hydro-mechaniczny most napędowy spełnia jednocześnie zadania hydro-mechanlcznej skrzynki biegów oraz zwykłego mostu napędowego. Zespół taki służy więc nie tylko do przekazywania napędu z wybranym przełożeniem, dającym się bezstopniowo zmieniać w określonym zakresie, ale zarazem dodatkowo w stałym stosunku zwiększa moment obrotowy i rozdziela napęd na koła pędne pojazdu samochodowego, umożliwiając im ponadto toczenie się z różnymi prędkościami obrotowymi .Na ogół hydro-mechaniczne mosty napędowe są zautomatyzowanymi wersjami mechanicznych nastawnych mostów napędowych, z reguły tylnych. Tego rodzaju zespoły spotyka się coraz częściej w lekkich samochodach, zwłaszcza osobowych, przeważnie jako zblokowane z silnikami wbudowanymi z tyłu pojazdów, rzadziej w przypadkach umieszczenia silników napędowych w przodzie.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: